fbpx
668 760 190

Jak zamówić profesjonalne animacje i mieć spokojną głowę?

Czy boisz się, że:

  • Źle zamówisz animatora? Nie wiesz czy możesz zaufać danej firmie, a jednocześnie nie wiesz też o co pytać i jak się zabezpieczyć przed złym wyborem?
  • Nie wiesz na co zwrócić uwagę, co powinno Cię zaniepokoić i co jest kluczowe we współpracy z firmą animacyjną?
  • Nie wiesz kiedy zamówić animacje. Przeraża Cię myśl o tym, że będziesz musieć zdecydować się na ofertę, a nie wiesz rok wcześniej ile dzieci będzie na Twoim weselu?

Jeżeli tak to przeczytaj ten artykuł!

Ten artykuł kończy naszą kampanię weselną, w której chcemy pomóc Ci zorganizować wesele marzeń, na którym zarówno Ty jak i Twoi goście i ich dzieci będziecie się piekielnie dobrze bawić!

Przeczytaj ten artykuł do końca, ponieważ informacje, które tutaj są pomogą uniknąć Ci podstawowych błędów przy zamawianiu animatora i uchronią Cię przed stresem, frustracją i rozczarowaniem.

Z roku na rok animacje na weselu stają się coraz bardziej popularne i pomału wchodząc w standard programu wesela, obok kamerzystów i fotografów. W związku z tym powstaje wiele nowych firm lub indywidualne osoby postanawiają dorywczo prowadzić takie animacje na weselach. 

Zastanawiasz się co jest ważne i jak ze swojej strony zadbać o dobrą usługę?

Dzisiaj Ci w tym pomogę. 

Nie szukaj animatorów na grupach i portalach typu spotted. Dlaczego? Otrzymasz dziesiątki komentarzy, przez które ciężko Ci będzie przebrnąć. Mało tego, połowa z nich pewnie będzie fake’iem. Dodatkowo, polecenie bardzo często są po znajomości, a taka opinia jest mocno subiektywna.

     1. Gdzie możesz szukać animatorów:

  • pytając znajomych, którzy już mieli wesele – dzięki temu będziesz mieć sprawdzoną firmę,
  • szukając takich firm na facebooku – zapoznając się z opiniami, przeglądając zdjęcia
  • szukając w google – pamiętaj tylko, że google wyszukuje firmy mocno wypozycjonowane, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług
  • szukając na portalach ślubnych typu wesele z klasą,
  • kontaktując się z wedding plannerem, który zapewne ma kilka ofert – pokaże Ci różnice, które ułatwią Ci wstępne podjęcie decyzji.

      2. Skąd zamawiać animatorów?

Najlepiej jest szukać firm z terenów, gdzie odbywać się będzie Twoje wesele. Dlaczego? Zmniejszasz ryzyko wystąpienia opóźnień lub problemów z pojawieniem się animatora na Twojej imprezie. Na przykładzie Podhala, zamawianie animatorów z Krakowa lub Nowego Sącza wiąże się z możliwością opóźnienia z powodu korków, wypadków. Oczywiście miejscowi animatorzy również mogą napotkać problemy, ale po pierwsze lepiej znają objazdy po drugie w razie problemów mogą szybko zorganizować zastępstwo.

      3. Kiedy zamawiać animatora?

Wszystko zależy od tego w jakim terminie masz wesele.  Jeśli w maju, w okolicach dnia dziecka, w święta lub Sylwestra – skontaktuj się z firmą i zarezerwuj termin przynajmniej rok wcześniej. W pozostałych terminach wystarczy zarezerwować około pół roku wcześniej. Oczywiście im wcześniej tym lepiej, będziesz mieć pewność, że Twój termin jest dostępny lub będziesz móc skorzystać np. z oferty pakietowej z fotobudką, napisem Love, która w naszym przypadku dostępna jest w ilości 1 na dany termin.

     4. Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

  • Czy animator lub firma, którą bierzesz pod uwagę ma zarejestrowaną działalność. Dlaczego? Rok do wesela to kupa czasu – możesz zamówić animatora, który działa na własną rękę i za rok obudzić się z własną reką, ale w nocniku, bo w życiu Twojego animatora nastąpiły zmiany, które uniemożliwą wykonanie przez niego usługi. Ktoś kto prowadzi firmę nie zamyka jej z dnia na dzień, jest zarejestrowany a to wiąże się z odpowiedzialnością i daje Ci informacje, że taka osoba bierze na poważnie to co robi. Gdy zaszłam w ciąże i nie mogłam już animować nie zostawiłam swoich klientów na lodzie, wcześniej zaplanowałam wszystko tak, by w takiej sytuacji mieć w teamie innych animatorów.
  • Czy animator jest gotów podpisać z Tobą umowę. Jeśli nie, nie decyduj się na taką osobę. 
  • Czy animator działa sam czy w teamie. Przypadki chodzą po ludziach – chorujemy, łamiemy nogi, zachodzimy w ciąże. Ciężko jest powiedzieć co będzie za rok. Jeśli firma, którą wybierasz zatrudnia więcej animatorów to daje Ci pewność, że niezależnie od sytuacji Twoja usługa zostanie wykonana. W Ence Pence zawsze staramy się mieć kogoś na dyżurze na wypadek przypadków losowych i w każdej sytuacji stajemy na rzęsach i nie zostawiamy naszych klientów na lodzie.
  • Czy animator posiada ubezpieczenie OC swojej działalności – w razie jakiegokolwiek wypadku w trakcie zabawy, dziecko i jego rodzice otrzyma odszkodowanie.
  • Sprawdź ofertę nie tylko pod względem ceny. Czasami cena może się wydawać atrakcyjna, a oferta być piękna, z uśmiechniętymi dziećmi na zdjęciach. Zweryfikuj czy zdjęcia są autentyczne czy ściągnięte z internetu. Jak? Przeglądnij facebooka i instagram i zobacz czy jakość zabawy, strojów, malowania twarzy odpowiada tym z oferty i czy jest adekwatna do ceny. Czasami animatorzy oferują niższą cenę, ale nie mają ubezpieczenia, oszczędzają na materiałach i np. malują dzieciom twarze kredkami, które absolutnie się do tego nie nadają i mogą wywołać alergie i podrażnienia. Rozumiem, że koszty wesela są duże i czasem kuszące są takie propozycje, ale pamiętaj, że bezpieczeństwo dzieci jest priorytetem i nic nie zepsuje Twoim gościom zabawy tak mocno jak konieczność udania się do szpitala z dzieckiem z wysypką w trakcie Twojego wesela.
  • Zwróć uwagę czy animator rozdziela wiekowo dzieci. Pamiętaj, że do animacji bierze się pod uwagę dzieci powyżej 3 lat – w końcu chodzi o to, by bawiły się samodzielnie. Jeżeli ktoś czaruje Cię, że zabawi maluszki to ewidentnie chce Cię naciągnąć. Co innego, gdy oferuje Ci kącik malucha dla dzieci i ich rodziców. 
  • Zwróć uwagę czy animator zakłada jakiś limit liczby dzieci na 1 animatora. Jeśli z przekonaniem opowiada Ci, że 30 dzieci dla niego samego nie stanowi problemu to niech Ci się zapali czerwona lampka! Bal karnawałowy w szkole z setką dzieci w pustym pomieszczeniu – OWSZEM. Wesele pełne gości – NIGDY. Jeden animator przypada maksymalnie na 15 dzieci, w Ence Pence jest to maksymalnie 12 dzieci. 
  • Zwróć również uwagę czy animator w momencie zamówienia każe Ci się określić co do pakietu i liczby dzieci – jeśli tak, uciekaj gdzie pieprz rośnie. Dlaczego? Goście deklarują się na kilka tygodni przed weselem i wtedy jest czas na szczegóły. Nie zobowiązuj się, że potrzebujesz 1 animatora, bo później może być draka pod tytułem: nie mam nikogo więcej na Pani wesele – zamówiła Pani jednego. Nie zobowiązuj się, że weźmiesz trzech – co jeśli goście zadeklarują mniej dzieci niż zakładałaś? W Ence Pence wstępnie pytamy o wielkość wesela, by zarezerwować więcej (niezobowiązująco), ale dopiero na 2 tygodnie przed weselem dopinamy takie szczegóły.

Na koniec zapraszam Cię na bezpłatną konferencję „ WESELE: Jak zaplanować i nie zbankrutować”, którą poprowadzę z wedding planerem Joanną Twardosz. Konferencja ta otwiera sprzedaż niepowtarzalnych pakietów weselnych. Bądź z nami 21 kwietnia o 19:30.

ZAPISZ SIĘ TUTAJ: REZERWUJE MIEJSCE NA KONFERENCJI

 

ZOSTAW KOMENTARZ POD TYM ARTYKUŁEM I ODBIERZ NIESPODZIANKĘ!

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik ANIMACYJNY, który odpowiada na najczęściej zadawane pytania o organizację animacji na weselu!

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x